Folytatjuk a januárban elkezdett sorozatunkat a csomagolástervezési ötletekkel kapcsolatban. Ezen cikkünk is bemutat több olyan apró kis részletet, amire érdemes odafigyelni, ha egy új termék csomagolásának ötletén gondolkodunk.
13. Használjon textúrát
Behance / Yiannis Ghikas
Ahelyett, hogy csak vizuálisan használná a textúrát, fizikailag is használja. Az emberek fizikailag is érintkeznek a csomagolással, ezért a tapintás is fontos lehet, nemcsak a látvány.
Ez a rovarriasztó csomagolás a palackok alján lévő textúrát használja. Nem csak segít kézben tartani a flakont, de érdekes érzést ad a kéznek, és vizuálisan kapcsolódik a palack tetején lévő képekhez.
14. Legyen élénk
Behance / Mitina Anastasia
Ha a termék élén színű, ez inspirációt ad. Használja a csomagoláson lévő élénk színeket, mint ezen a cukorka csomagoláson. Minden cukorka különböző színű, és minden zacskó a cukorka színét használja az oldalán és a grafikában. A vonal egészében úgy érzi, hogy kapcsolatban áll egymással, de eléggé különbözik egymástól, hogy a lényeg, ha egy termék különbözik a következőtől (anélkül, hogy meg kellene nézni a cukorkát) rögtön el lehet dönteni, milyen színűek vannak a csomagolásban, az oldalsávnak megfelelő színezésben.
15. Meséljen a csomagolás
Behance / Jonathan Yurek
Ha elmesélhetsz egy történetet a csomagolásoddal, hatalmas szívességet csinálsz magadnak. Az emberek ugyanis szeretik a történeteket, és szeretnek olyan információkat feltárni, amelyeket másképp nem tudnak. Ez a zokni csomagolás egy egyedi történetet mesél. Amikor kihúzza a zoknit, egy pamutszálak ragadnak meg a tetején, felidézi a füstöt, amelyek gyakran voltak a zokni kötödékben az elmúlt években.
16. Ragaszkodj a gyökerekhez
A Dieline / Besze Judit
Elemezze, mit is jelent a termék valójában, és mutassa meg azt a csomagolásban is. Ez a szépítkező család egyszerű, minden természetes és tiszta alapanyagokból áll. Ezek mnd megjelennek a csomagolásban. Ez egyszerű, tiszta és természetes hatású. A föld tónusú doboz kellemes kisugárzást ad a természetesség szempontjából is.
17. Légy kreatív
A Dieline / Ahhaproject
Ha a csomagolás nagyszerű, és a termék is az, akkor az igazi győzelem. Vegyük például ezt a krémszappant. Krémszappan, ami sokkal könnyedebbnek tűnik, mint egy hasonló szappan de téglalap alakban. A szappant lényegében jégkrémmé alakítja a formavilág, hogy felidézze a vásárlóban a jégkrém könnyed laza krémes mivoltát.
18. Vegyük figyelembe a beltartalmat
A Dieline / Tait Design Co.
A csomagolás külső része érdekes, de mi van a belsejében, ahol a termék valójában el van bújtatva? Ha több alkatrésbőlz és darabból áll a termék, akkor külön kell azokat bemutatni. Ez a jojo csomagolás kicsi kivágásokkal rendelkezik a jojo minden egyes darabjához, és mindegyik szépen illeszkedik ezekbe. A termék színei a doboz színeihez igazodnak, és szépen összekötve őket.
19. Más célt is szolgáljon
A Dieline / KOREFE
Az öko-barátság nagyszerű módja annak, hogy az embereket megszerettesse a márkával. Az egyik módja annak, hogy környezetbarát legyen, hogy a termék csomagolását más célra is lehet majd használni később. Ezek a palackok első pillantásra tiszta műanyag flakonoknak tűnnek, de amikor kézbe vesszük, rájövünk, hogy valójában porcelánból készültek, melyeket később majd vázaként lehet használni.
20. Játssz az érzékekkel
A Dieline / Depot WPF
Próbálj meg felidézni minden olyan érzést, amelyet a csomagolásában meg lehet találni. Kis darabokat helyeztek a csomagolásba, mielőtt levákumozták volna azt, ezzel létrehoztak egy a csomagolásból kiemelkedő 3D-s hatást. Érdekes nem csak a szemnek, hanem a kéznek is.
forrás: canva.com