Érdekességek
Kezdőlap > Packaging > Design > Csomagolás tervezési tippek III.
DesignPackaging

Csomagolás tervezési tippek III.

Folytatjuk a januárban elkezdett sorozatunkat a csomagolástervezési ötletekkel kapcsolatban. Ezen cikkünk is bemutat több olyan apró kis részletet, amire érdemes odafigyelni, ha egy új termék csomagolásának ötletén gondolkodunk.

13. Használjon textúrát


Behance / Yiannis Ghikas

Ahelyett, hogy csak vizuálisan használná a textúrát, fizikailag is használja. Az emberek fizikailag is érintkeznek a csomagolással, ezért a tapintás is fontos lehet, nemcsak a látvány.

Ez a rovarriasztó csomagolás a palackok alján lévő textúrát használja. Nem csak segít kézben tartani a flakont, de érdekes érzést ad a kéznek, és vizuálisan kapcsolódik a palack tetején lévő képekhez.

14. Legyen élénk

Behance / Mitina Anastasia

Ha a termék élén színű, ez inspirációt ad. Használja a csomagoláson lévő élénk színeket, mint ezen a cukorka csomagoláson. Minden cukorka különböző színű, és minden zacskó a cukorka színét használja az oldalán és a grafikában. A vonal egészében úgy érzi, hogy kapcsolatban áll egymással, de eléggé különbözik egymástól, hogy a lényeg, ha egy termék különbözik a következőtől (anélkül, hogy meg kellene nézni a cukorkát) rögtön el lehet dönteni, milyen színűek vannak a csomagolásban, az oldalsávnak megfelelő színezésben.

15. Meséljen a csomagolás

Behance / Jonathan Yurek

Ha elmesélhetsz egy történetet a csomagolásoddal, hatalmas szívességet csinálsz magadnak. Az emberek ugyanis szeretik a történeteket, és szeretnek olyan információkat feltárni, amelyeket másképp nem tudnak. Ez a zokni csomagolás egy egyedi történetet mesél. Amikor kihúzza a zoknit, egy pamutszálak ragadnak meg a tetején, felidézi a füstöt, amelyek gyakran voltak a zokni kötödékben az elmúlt években.

16. Ragaszkodj a gyökerekhez

A Dieline / Besze Judit

Elemezze, mit is jelent a termék valójában, és mutassa meg azt a csomagolásban is. Ez a szépítkező család egyszerű, minden természetes és tiszta alapanyagokból áll. Ezek mnd megjelennek a csomagolásban. Ez egyszerű, tiszta és természetes hatású. A föld tónusú doboz kellemes kisugárzást ad a természetesség szempontjából is.

17. Légy kreatív

A Dieline / Ahhaproject

Ha a csomagolás nagyszerű, és a termék is az, akkor az igazi győzelem. Vegyük például ezt a krémszappant. Krémszappan, ami sokkal könnyedebbnek tűnik, mint egy hasonló szappan de téglalap alakban. A szappant lényegében jégkrémmé alakítja a formavilág, hogy felidézze a vásárlóban a jégkrém könnyed laza krémes mivoltát.

18. Vegyük figyelembe a beltartalmat


A Dieline / Tait Design Co.

A csomagolás külső része érdekes, de mi van a belsejében, ahol a termék valójában el van bújtatva? Ha több alkatrésbőlz és darabból áll a termék, akkor külön kell azokat bemutatni. Ez a jojo csomagolás kicsi kivágásokkal rendelkezik a jojo minden egyes darabjához, és mindegyik szépen illeszkedik ezekbe. A termék színei a doboz színeihez igazodnak, és szépen összekötve őket.

19. Más célt is szolgáljon

A Dieline / KOREFE

Az öko-barátság nagyszerű módja annak, hogy az embereket megszerettesse a márkával. Az egyik módja annak, hogy környezetbarát legyen, hogy a termék csomagolását más célra is lehet majd használni később. Ezek a palackok első pillantásra tiszta műanyag flakonoknak tűnnek, de amikor kézbe vesszük, rájövünk, hogy valójában porcelánból készültek, melyeket később majd vázaként lehet használni.

20. Játssz az érzékekkel


A Dieline / Depot WPF

Próbálj meg felidézni minden olyan érzést, amelyet a csomagolásában meg lehet találni. Kis darabokat helyeztek a csomagolásba, mielőtt levákumozták volna azt, ezzel létrehoztak egy a csomagolásból kiemelkedő 3D-s  hatást. Érdekes nem csak a szemnek, hanem a kéznek is.

forrás: canva.com