Az elérendő célok között szerepel, hogy az általuk használt műanyag csomagolás 100% -a, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen 2025-ig.
A világ számos nagy és népszerű élelmiszer valamint ital és tisztítószer gyártó cége írta alá azt az egyezményt, melyben vállalják a kibocsájtás csökkentését.Negyvenkét vállalkozás, köztük a Coca Cola, a Pepsi Co., a Procter és a Gamble, az Unilever, a Birdseye és a Nestlé, ígéretet tettek a csomagolás csökkentésére és az újrahasznosítás növelésére.
Plastic whale goes on a journey for #OceanRescue – Sky News
Ez a legújabb kezdeményezés, amelyet a Sky’s Ocean Rescue kampány inspirált.További 15 szervezet is egyetértett a WRAP fenntarthatósági szervezet által indított UK Plastics Pact-ban kitűzött célokkal. A nonprofit csoport szerint a vállalatok az Egyesült Királyság műanyag csomagolásának több mint 80% -ért felelősek.
A paktum felsorolta azokat a célokat, amelyeket minden vállalkozásnak 2025-ig el kell érnie:
- :: A problémás vagy felesleges egyszer használatos műanyag csomagolások kiküszöbölése újratervezéssel, innovációval vagy alternatív (újrafelhasználható) szállítási modellekkel.
- :: A műanyag csomagolás 100% -a újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen
- :: A műanyag csomagolás 70% -a hatékonyan újrahasznosított vagy komposztált anyag legyen
- :: 30% átlagos újrahasznosított tartalom az összes műanyag csomagolásban
Marcus Gover, a WRAP vezetője elmondta: “Együtt, egyszer az életben esélyünk van arra, hogy átgondoljuk és átformáljuk a műanyagok jövőjét, megőrizzük az értékeinket, és csökkentsük a műanyag hulladékok bolygónkra nézve, káros hatásait.Ez a teljes műanyag-feldolgozás átalakítását igényli, és ez csak akkor érhető el, ha az összes tevékenységet kötelezettség alá teszünk. Ezt egyedül a UK Plastics Pact tudja garantálni.”
A listán az egyik legnagyobb cég a Procter & Gamble, amely az Aerial, a Head & Shoulders és a Pampers mellett más márkákat is képvisel.A cég már évek óta dolgozik samponos flakonokkal. Elismerik, hogy sok munka van a célok elérése érdekében a Plastics Pact-ban. Aimee Goldsmith, a cég kommunikációs vezetője elmondta a Sky News-nak, hogy sok dolgot kell megfontolni a csomagolás megváltoztatása előtt.
“Nálunk egy komplett csomagolás fejlesztési team dolgozik azon, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy a termék tökéletes állapotban kerülnek a vevőkhöz” – mondta.- Ez akár lehet a palack stabilitása, a palack törékenysége, függetlenül attól, hogy lebomlik-e vagy sem, pl. amikor a forró zuhany alatt használjuk. Mindent szem előtt tartunk a műanyagok tekintetében, összefüggésben a termékek használatával ”
Néhány a kampányban résztvevő számára azonban maga a paktum nem elég ahhoz, hogy általánosságban csökkentse a műanyag felhasználást.
Sian Sutherland, a Plastic Planet alapítója elmondta: “amit ebből a paktumból akarunk látni, nemcsak az újrahasznosítás céljának meghatározása, hanem egy abszolút, mérhető cél is, amely az élelmiszer- és italcsomagolás használatának drámai csökkenését jelenti , ugyanis ez az egyetlen módja annak, hogy kikapcsoljuk az indokolatlan műanyaggyártás növekedését a társadalmunkban. ”
forrás: Joe Tidy skynews 2018.04.26