A DS Smith közzétette éves Fenntarthatósági jelentését – amely kilenc ambiciózus célt tűzött ki a csomagolás, a műanyag, a papír és az újrahasznosítási részlegekre vonatkozóan.
A DS Smith, mint vezető csomagolóanyag gyártó vállalat, ígéretet tett arra, hogy 2025-re 100 százalékban újrafelhasználható vagy újrahasznosítható csomagolást fog gyártani, valamint hogy 2020-ra 100 százalékban újrahasznosított vagy a felügyeleti lánc tanúsítványával ellátott papírt fog használni – hogy segítsen vevőinek a fenntarthatósági céljaik elérésében.
A 2018-as Fenntarthatósági jelentésben a vállalat összesen kilenc új fenntarthatósági vállalást tett, miután a tervezettnél korábban elérte a jelenlegi energia-, víz- és hulladék célkitűzéseinek többségét. A csomagolás-specifikus vállalások mellett új célkitűzései között a következők szerepelnek:
- Annak biztosítása, hogy 2025-re a beszállítók 100 százaléka megfeleljen a vállalat fenntarthatósági normáinak
- A 2015-ös kiinduló értékhez képest 2030-ra az előállított termék tonnára vetített CO2-kibocsátás 30 százalékkal történő csökkentése.
A vállalat a www.dssmith.com/company/sustainability weboldalon vázoltak szerint a következő évet a konkrét akciótervek létrehozásával és az új célkitűzések számára történő nagy mennyiségű adat összegyűjtésével fogja tölteni, melyről először 12 hónap múlva fog beszámolni. A vállalások tükrözik a DS Smith azon elkötelezettségét, hogy újra definiálja a csomagolást, mivel a fogyasztói szokások és elvárások gyorsan változnak.
A jelentés kiemeli a vállalat meglévő célok és kötelezettségvállalások elérésére vonatkozó előrehaladását. Eddig a kötelezettségvállalások 71%-át sikerült elérni vagy megközelíteni, és közülük sok már beépült a kilenc új célkitűzésbe és a belső cselekvési tervekbe. Az elmúlt 12 hónap kulcsfontosságú eredményei:
- 95%-os FSC® tanúsítási ráta a csomagolási és a papír részlegekben valamennyi érintett telephelyen
- Javuló EcoVadis pontszám – továbbra is az összes értékelt szervezet legjobb öt százalékában maradva
- A PackRight és Impact központok hálózatának további bővítése, együttműködve a vevőkkel olyan márkaépítő csomagolás tervezésében, amely megszünteti a felesleges csomagolást és optimalizálja a logisztikát.
A jelentést kommentálva Miles Roberts, a DS Smith csoport vezérigazgatója a következőket mondta:
A népesség növekedésével az innovatív csomagolás szerepe kulcsfontosságúvá vált számos globális fenntarthatósági kihívás kezelésében – biztosítva az erőforrások hatékonyabb felhasználását, optimalizálva a szállítás utolsó szakaszát (utolsó mérföld) az egyre inkább urbanizált társadalmakban, valamint csökkentve az élelmiszer- és termékhulladékot.
A világ változik. Az e-kereskedelem növekedésével a márka hírneve és a csomagolás soha nem volt szorosabb kapcsolatban egymással, és a fogyasztó csomagolásnak való fokozott kitettsége azt jelenti, hogy a másodlagos és harmadlagos csomagolás minden eddiginél jobb tájékoztatást nyújt a márkákkal való kapcsolatról. Az e-kereskedelmi csomagolást úgy kell megtervezni, hogy megóvja a termékeket az egyre növekvő számú érintkezési pont között, ugyanakkor optimalizálja az utolsó mérföldes szállításokat.