Közel 300 millió forint értékű beruházással bővítette ásványvíz palackozó kapacitását zalaszentgróti üzemében a Coca-Cola HBC Magyarország. A nemrég befejezett beruházás a kapacitás növelése mellett hozzájárul a zalaszentgróti üzem gazdaságosabb, a korábbinál rugalmasabb, a fogyasztói igényeket még jobban kiszolgáló működéséhez és egyben a vállalat fenntarthatósági törekvéseit is szolgálja.
A beruházással a gyártósor kapacitása 20 százalékkal bővült, így a zalaszentgróti üzem naponta akár 1,9 millió liter ásványvizet is képes palackozni. A most lezárult fejlesztés nyomán Zalaszentgróton a megnövelt kapacitás ellenére fajlagosan csökken a felhasznált energia mennyisége, vagyis ezzel a beruházással a vállalat ismét egy fontos lépést tett az ökológiai lábnyom csökkentése érdekében.
A palackozó gyártósor kapacitásának növelése részeként a vállalat korszerűsítette csomagoló gépsorát is, amely a raklapokra helyezett zsugornyi termékek fóliával történő csomagolását végzi, biztosítva azok megfelelő védelmét a logisztikai folyamatok során. A vállalat a fejlesztéssel párhuzamosan az eddig alkalmazott 6 és 12 darab palackból álló zsugor mellett – a fél literes, szénsavmentes NaturAqua termékek esetében – bevezette a 24 darabból álló csomagokat is.
A zalai palackozóüzem zöldmezős beruházást követően 2002-ben kezdte meg a termelést. A Coca-Cola Hellenic vállalatcsoport az elmúlt 18 évben összesen 12,8 milliárd forintot fektetett be Zalaszentgróton. A 685 méter mélységből nyert, 14 ezer éven át szűrődött, kiegyensúlyozott anyagösszetételű vízből palackozza a vállalat a természetes ásványvízmárkáját a NaturAqua-t szénsavas, enyhe és szénsavmentes változatban, valamint az ízesített NaturAqua Emotion termékeket. 2018 óta szintén Zalaszentgróton palackozzák a GLACEAU Smartwater-t. Az okosvíz alapanyaga a cég zalaszentgróti palackozójának ásványvize, amelyből egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat során jön létre a különlegesen tiszta és friss ízű, hozzáadott elektrolitokat tartalmazó ital. Az okosvíz előállításához szükséges technológiát Európában korábban csak Nagy-Britanniában és Hollandiában alkalmazták.
Továbbra is cél a Hulladékmentes Világ
A vállalat által gyártott és forgalmazott PET palackok, így a Zalaszentgróton gyártottak is 100 százalékban újrahasznosíthatóak – illeszkedve a vállalat 2018-ban meghirdetett, globális Hulladékmentes Világ stratégiájához. Ennek célja, hogy a cég 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít, ezáltal a termékek teljes életciklusán átívelő, fenntartható körforgás alakuljon ki; illetve, hogy ugyanekkorra 50 százalékra emelkedjen a palackokban az újrahasznosított műanyag aránya. A hazai gyártásban felhasznált műanyag mennyisége az elmúlt években 15 százalékkal csökkent, idén pedig a mintegy 100 millió forintos technológiai fejlesztés eredményeként további 4 százalékkal csökkent a szénsavas üdítőitalok palackjaihoz használt műanyag mennyisége. Ezutóbbi azt jelenti, hogy a vállalat éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ fel, ami összeségében 24 millió PET palack súlyának felel meg. A PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.
forrás: lwp.hu 2020.12.10
Coca-Cola HBC Magyarország
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 615 millió fogyasztót kiszolgáló és 28 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1.050 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig 125 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 26 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.
Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 90-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Coca-Cola zero lemon, orange és vanilla, Coca-Cola zero koffeinmentes, Fanta, Fanta zero, Sprite, Sprite zero, Kinley, Royal Bliss), a természetes ásványvizek (NaturAqua, Römerquelle), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion), innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy ice Fruit, Cappy Pulpy, Cappy Junior, Cappy Smoothie, Cappy+), jegesteák (FuzeTea, FuzeTea zero), sportitalok (Powerade), energiaitalok (Monster, Burn), valamint a növényi italok (AdeZ) egyaránt részét képezik a választéknak. 2020 májusától a teljeskörű italgyártó vállalat termékportfóliójának része a Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező prémium Costa Coffee. A társaság prémium szeszes italokat is értékesít, többek között a Rézangyalt, Jack Daniel’s-t, Finlandiát, Bacardit, The Famous Grouse-t és Camparit.