Érdekességek
Kezdőlap > Actuality > A DS Smith 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot vált ki felülmúlva célkitűzését
ActualityCompany newsÉlelmiszerIparágPackagingSecondary packaging

A DS Smith 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot vált ki felülmúlva célkitűzését

A fenntartható csomagolási megoldásokat szolgáltató vállalat vevőivel szoros együttműködésben túlszárnyalja fenntarthatósági célkitűzését

Budapest, 2024. június 12. – A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot cserélt le – a 2025-ös céldátumhoz képest 16 hónappal korábban- [1], együttműködve a világ legikonikusabb FMCG márkáival. Ezzel jelentős fenntarthatósági mérföldkőhöz ért a fenntarthatóbb csomagolási megoldások egyik nemzetközi vezető szállítója.

2024 májusáig a DS Smith több mint 1,2 milliárd darab műanyagot váltott ki csomagolási megoldásaival nemzetközi szinten, a kitűzött cél előtt 16 hónappal.

Az eredmény a DS Smith A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiájának részeként 2020-ban létrehozott műanyagkiváltási- és -csökkentési programban gyökerezik, amely támogatja a vállalat célkitűzését, A csomagolás újraértelmezését egy változó világban.

A DS Smith célkitűzése teljes működési területére, Európa és Észak-Amerika szerte összesen 27 országra terjed ki, azon közös, körforgásos cél elérése érdekében, hogy a hulladékot visszaszorítsák és az anyagok hosszabb ideig használatban maradjanak. Magyarország döntő szerepet játszott ebben az eredményben: több mint 34 millió darab műanyagot váltottak ki rostalapú alternatívákkal a hazai kezdeményezéseknek köszönhetően.

A szupermarketek polcain olyan mindennapi műanyag csomagolási cikkeket cseréltek le, mint a zöldség-gyümölcs kistálcák, üdítős palackok esetében gyakran használt zsugorfólia és műanyag tasakok.

Egyre növekszik a műanyagkiváltás iránti kereslet, a vállalat Kelet-Európában csaknem megduplázta az éves szinten leváltott műanyag mennyiségét, mióta 2020-ban[2] meghatározta az erre vonatkozó célkitűzését.

Az 1 milliárdos cél elérésében kulcsfontosságú eszköz volt a DS Smith Körforgásos Tervezési Alapelveki (Circular Design Principles) és a Körforgásos Tervezés Mérőszámai (Circular Design Metrics), amelyek a DS Smith tervezési folyamatának alapvető részét képezik és az Ellen MacArthur Alapítvánnyal együttműködve alkotott meg. A DS Smith mind a 800 designerét képezték a Körforgásos Tervezés Alapelvei szerinti tervezésre, akik a vevőkkel együttműködésben értékelni tudják a csomagolás fenntarthatósági teljesítményét többek között az újrahasznosított tartalom, az újrahasznosíthatóság, az indikatív becsült CO2-kibocsátás, a felesleges hulladék szintje és az ellátási lánc paraméterei mentén.

A DS Smith – a csomagolás iparágban elsőként – számos szegmensben kezdte alkalmazni a Körforgásos Tervezés Mérőszámait (Circular Design Metrics), úgy mint a kiskereskedelmi árucikkek, élelmiszer és ital termékek, autóalkatrészek és ipari eszközök.

„Amikor meghatároztuk A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiánkat, olyan célokat akartunk kitűzni, amelyek a DS Smith-en kívül és belül is környezeti változásokat eredményeznek. Azzal, hogy innovációval segítjük vevőinket a műanyag kiváltása kapcsán vagy mennyiségének csökkentésében, reagálunk a műanyagszennyezés mérséklésére irányuló társadalmi igényekre, valamint szorosabbra fűzzük kapcsolatainkat vevőinkkel.

Kulcsfontosságú szerepet tölt be a csomagolás az ellátási láncokban, és pozitív hatást gyakorolhat vevőink fenntarthatósági céljainak elérésében, tovább lépve közösségeinkre rés jövőnkre. Épp ezért rendkívül motiváltak vagyunk, hogy hatékonyan és minél szélesebb körben támogassuk hazai környezetünkben a magyar és nemzetközi vállalatokat.” – mondta el Szabó Levente, DS Smith Packaging Hungary ügyvezetője.

[1] Ezen célkitűzés esetében minden olyan műanyag idetartozik, ami a DS Smith műanyagkiváltásra irányuló csomagolási megoldásának közvetlen eredményeként, a DS Smith vevőinek akár elsődleges, akár másodlagos csomagolásában a műanyag mennyiségének csökkentését hozta vagy teljes mértékben eltávolításra került. A műanyagok közé tartoznak többek között a következők: HDPE, LDPE, LLDPE, PA (nejlon), maleinsavanhidrid, PET, PP, PS, PU, PVC, habok (pl. EPE, EPS, EPU) és lamináló anyagok.

[2] A kelet-európai régióban 91%-kal nőtt a műanyagkiváltás éves mennyisége a 2023/24-es pénzügyi évben a 2020/21-es pénzügyi évvel összevetve.


Háttérinformációk

A kiváltott műanyag meghatározása:

Minden olyan műanyag idetartozik, ami a DS Smith műanyagkiváltásra irányuló csomagolási megoldásának közvetlen eredményeként, a DS Smith vevőinek akár elsődleges, akár másodlagos csomagolásában a műanyag mennyiségének csökkentését hozta vagy teljes mértékben eltávolításra került. A műanyagok közé tartoznak többek között a következők: HDPE, LDPE, LLDPE, PA (nejlon), maleinsavanhidrid, PET, PP, PS, PU, PVC, habok (pl. EPE, EPS, EPU) és lamináló anyagok.

Termékpéldák:

Az 1 milliárd műanyagkiváltására irányuló célkitűzés elérését számos új és innovatív rostalapú konstrukció tette lehetővé. A legfontosabb eredmények a következők:

  • DS Smith LiftUp: A Coca Colával együttműködésben kifejlesztett DS Smith LiftUp az egységcsomagolású palackokhoz használt műanyag zsugorfóliát teljesen újrahasznosítható papíralapú hordfüllel helyettesíti.
  • RoundWrap: Az ital szektorban alkalmazott hagyományos palackcsomagolás innovatív alternatívája. A RoundWrap egy újrahasznosítható megoldás, amelyet úgy terveztek, hogy segítsen megelőzni a sérüléseket.
  • Zöldség-gyümölcs kistálcák: Ezek a termékek a hagyományos, egyszer használatos műanyag zöldség-gyümölcs kistálcák rostalapú, újrahasznosítható megoldással helyettesítik.[1]

[1] A termék újrahasznosíthatósága országonként eltérő lehet. Az állítás megfogalmazásakor, kérjük vegye figyelembe, hogy az adott piacon, milyen újrahasznosítási infrastruktúra áll rendelkezdésre.

forrás:  dssmith.com