Egy elképzelhetetlen kezdet vezetett az évszázad innovációjához.
A Sealed Air két mérnökkel és egy falburkoló anyag ötletével kezdődött.
1957-ben Alfred W. Fielding és Marc Chavannes új falburkolatot hoztak létre két egymásba ágyazott műanyag lap laminálásával. Bár a találmányt soha nem használták belsőépítészetként, a két érfi felfedezte az új könnyű anyagban rejlő értéket, és a szigetelő tulajdonságai is nagyon hasznosak voltak – először üvegházhatást okozó anyagként, majd a Bubble Wrap®-ként ismert csomagolóanyagként forgalmazták. 1960-ban Fielding és Chavannes megalapította a Sealed Air Corporationt alapította a Bubble Wrap® -el.
A kezdetektől fogva a Bubble Wrap® valóban forradalmi jelentőségű termék volt. Csökkentheti a teljes csomagolási költséget kevesebb anyag felhasználásával, csökkentheti a csomagolás méretét és súlyát, és csökkentheti a károk nagyságát is. Más szavakkal, hosszan fenntartható megoldást nyújt. Egyedülálló tulajdonságainak és jelentőségének bemutatására a Sealed Air létrehozott speciális laboratóriumokat, amelyek csomagtervezési és fejlesztési központokként is működnek. Ezek a laboratóriumok olyan központi kérdésekre fókuszáltak, mint az ütközés és rezgésvédelem, együtt dolgoztak az ügyfelekkel, a megfelelő megoldások érdekében. A kezdetektől fogva a cég nemcsak terméket értékesít, de tanácsokat is szolgáltat. Napjainkban a szaktanácsadással egybekötött értékesítés és az értékelemzés koncepciói azok a platformok, amelyekből innovációkat fejlesztenek. Ennek a gondolkodásmódnak köszönhető, hogy olyan céggé váljon, amely mára kb. 14 000 alkalmazottat foglalkoztat 117 országban.
A kanadai Smith Packaging, Ltd. 1970-ben történő megvásárlása, majd a komplexum átnevezése Sealed Air of Canada, Ltd.-re jelezte, hogy a Sealed Air hivatalosan is multinacionális nagy cég lett. A globális növekedés, a környezettudatosság és a logisztika új korszaka az utóbbi években meghatározó szerepet játszott az üzleti tevékenység alakításában.
1970
Az 1970-es évek során kiterjesztették a termékportfóliót a Mail Lite ™ szállítási borítékokra és az Instapak Corporation “foam-in-place” párnázó rendszerek beszerzésére is. Kifejlesztették a hab és rendszertechnikát, hogy kielégítsék a nehezebb termékek csomagolási igényeit, amelyek helyszíni, valós időben használható áruvédelmi csomagolóanyagokat biztosítottak. A Sealed Air a hetvenes évek elején Nyugat-Európában, az 1970-es évek végén a Távol-Keleten bővült. Továbbra is a fenntarthatóság volt a fő mozgatórugó. Az 1973-as éves jelentésük azt az elgondolkodtató tényt tükrözte, hogy a csomagolóanyagok kiválasztása, melyek javítják a termékvédelmet, a könnyebb súlyt jelentenek és újrahasznosíthatók, egy újabb pozitív lépés a kulcsfontosságú háromszög mindhárom oldalához: az energia-környezet-gazdaság fogalmához.
1980
Az 1980-as években megérkeztek a floppy lemezek is. Az adatátvitelben betöltött kiemelkedő szerepe kiterjesztette a párnázott borítékok iránti igényt. A Sealed Air 1987-ben vásárolta meg a Jiffy Packaging Corporation-et. A polietilén hab és egyéb műanyag és papír alapú csomagolóanyagokon kívül a Dri-Loc® abszorbens betétcsalád megvásárlásával elindult az első élelmiszeripari csomagolóanyag termelés. Az 1980-as évek az olaszországi és spanyolországi üzemek bővítését is jelentették, valamint egy új Instapak® hab üzem megnyitását Hollandiában.
1990
Az 1990-es évek folyamán a Sealed Air üzletága egyre inkább globálisabbá vált. Új üzemeket nyitottak Németországban és Spanyolországban. 1998-ban a Sealed Air megvásárolta a Cryovac® csomagolást a W. R. Grace cégtől, hogy megteremtse a világ vezető védő- és speciális csomagoló gyártó cégét. Több mint 50 éve a Cryovac® márkájú csomagolási megoldások világszerte forradalmasították az élelmiszer-csomagolást a vákuum zsugor tasakokkal, laminátumokkal és készre formázott megoldásokkal, amelyek meghosszabbítják a friss élelmiszerek eltarthatóságát.
2000-es évek
A 21. század érkezésekor a Sealed Air fokozottabb hangsúlyt fektetett a világ növekedői és fejlődő területeire. Újításaink a nagyobb étkezési kényelmekhez igazodott, az energiahatékonyabb és környezetbarátibb megoldásokat, az áruk hatékony mozgatását és a korszerű egészségügyi rendszerek igényeit is kielégítették. A vállalat új lehetőségeket is felfedezett a csomagolási alkalmazásokon kívül. A Diversey Holdings, Inc. (korábban JohnsonDiversey, Inc.) 2011-es vásárlásával a Sealed Air világszerte vezető lett a tisztítástechnikai- és higiéniai termékeivel az intézményi piacon.
2014-ben a vállalat bejelentette, hogy létrehoz egy új globális központot Charlotte-ban, Észak-Karolinában, idehelyezve egy modern, state-of-the-art jellegű campust, ahol a környezeti szempontok is fontosak, és amely a különböző divízióknak, kutatási és fejlesztési központjainak főhadiszállásává válik , de a vállalati irodák is helyt kapnak benne. A Sealed Air 2015 júniusában kezdődtek az első munkálatok az új Charlotte-i campuson, és a munkavállalók 2016 végén érkeztek meg ide. Charlotte a globális vállalati központjához megkapta a LEED Gold minősítést és az új campus hivatalos szalagavatója 2017 májusában volt.
Alfred W. Fielding és Marc Chavannes több mint fél évszázaddal ezelőtt alapított cége, most egy multinacionális vállalat, 14 000 alkalmazottat foglalkoztat 117 országban.
Ma a Sealed Air segíti az ügyfeleket a fenntarthatósági célok elérésében, a mai kor legnagyobb társadalmi és környezeti kihívásaival szemben. A csomagolási megoldásokra koncentráló, tudásalapú vállalatként biztonságosabb és kevésbé pazarló élelmiszer-ellátási láncot tud biztosítani, és védik az értékes árukat a világ minden táján. Arra törekszünk, hogy az élelmiszerbiztonság, a termékbiztonság és a termékvédelem megoldásainak globális vezetői legyenek. Küldetésük, hogy a Re-imagine™ -t alkalmazzák az általuk kiszolgált iparágakra és egy olyan világot hozzanak létre, amely jobban működik.
forrás: sealedair.com