Érdekességek
Kezdőlap > Packinfo > Environment > Az élelmiszer bio! És a csomagolás?
EnvironmentPackagingPackaging materialPackinfo

Az élelmiszer bio! És a csomagolás?

Hiába egészséges az étel, ha a környezetünket mégis terheli. Megkérdeztük a legnagyobb kereskedelmi láncokat, hogy milyen csomagolásban kínálják organikus ételeiket, a legtöbben nem reagáltak. A Tesco a minőségmegőrzés alapján dönt, az Aldi pedig igyekszik minél kevesebb csomagolóanyagot felhasználni.

A környezet- és egészségkímélő termékek egyre többször találhatók meg a szupermarketek polcain, a vállalatok kezdik felismerni a bennük rejlő üzleti lehetőséget. A közelmúltban ugyanakkor a The Guardian felhívta a figyelmet arra, hogy számos organikus árucikk nem újrahasznosítható csomagolásban kapható, tehát annak ellenére, hogy a szervezetünkre egészséges, a környezetünkre nem az. Ezen az úton elindulva megkérdeztük a hazai piaci szereplőket, hogy az ő organikus termékeik milyen csomagolásban kaphatók. A legtöbb kereskedelmi lánc nem reagált a megkeresésésre, a Spar pedig információk hiányára hivatkozva nem kívánt nyilatkozni.

„Az Organic termékválasztékunkban szereplő termékek minősége kifogástalan, és valamennyi nemzetközi szintű követelménynek megfelel.

Csomagolóanyagokról többek között az alapján döntünk, hogy melyik csomagolás támogatja a legjobban a termék minőségmegőrzését, vagy melyik csomagolás teszi lehetővé azt, hogy a termékből a lehető legtöbb látható legyen a vásárlók számára – közölte a magyarmezogazdasag.hu megkeresésére a Tesco.

Általában, ha a címke mérete megengedi és releváns az információ, akkor külön tájékoztatás van a csomagolás alapanyagáról is, melyet a vásárlók is jól ismernek (kis háromszög, külön kódokkal) Ez alapján pedig be tudják azonosítani, hogy pontosan mit lehet tenni az adott csomagolással.” – nyilatkozta a Tesco sajtóosztálya. Hozzátették, a társaság törekszik arra, hogy termékeit fenntartható csomagolóanyagokban kínálja vásárlóinak, s elkötelezett abban, hogy középtávon nemcsak a bio/organic, hanem az összes sajátmárkás termék csomagolása újrahasznosítható legyen.

Fotó: csomagolás – tesco

A Tescon kívül még az Aldi válaszolt a feltett kérdéseinkre. Elmondásuk szerint a társaság vállalati filozófiájának egyik fontos szempontja a környezettel és a természettel, mint nyersanyagforrással szembeni tudatos magatartás, továbbá a cég számára magától értetődő a természetes nyersanyagokkal szembeni felelősségteljes bánásmód. Környezetpolitikájk fontos pillérei az energiatakarékosság, a következetes szelektív hulladékgyűjtés, az erőforrások ésszerű használata és a felesleges csomagolóanyagok használatának elkerülése.

Nemzetközi viszonylatban a saját márkás biotermékeink csomagolásait az ökológiai rendszer állapotának javítása szempontjából elemeztük, ennek eredményeképp optimalizáljuk azokat – például az újrahasznosított anyagok arányának növelésével, vagy a felhasznált csomagolóanyagok csökkentésével – közölte az Aldi.

Vannak biotermékeik, melyek csomagolóanyaga természetes, például kukorica- vagy burgonyakeményítő-alapúak alapanyagokból készül, vannak újrahasznosított papíralapú, illetve cellulózalapú fóliába csomagolt termékeik is. Folyamatosan optimalizáljuk sajátmárkás termékeink csomagolásait, célunk, hogy papírt, illetve fát tartalmazó termékeink és a fa alapú csomagolások kizárólag FSC vagy PEFC által tanúsítottak legyenek, illetve nagymértékben újrahasznosított alapanyagból álljanak. Sajátmárkás termékeink csomagolásának tervezésekor több szempontot is figyelembe veszünk, ebből az egyik az, hogy a jellegéből adódó legkevesebb csomagolást, csomagolóanyagot használjuk fel hozzájuk” – tette hozzá az Aldi.

Forrás:
magyarmezogazdasag.hu 2018.feb.26