A környezet- és egészségkímélő termékek egyre többször találhatók meg a szupermarketek polcain, a vállalatok kezdik felismerni a bennük rejlő üzleti lehetőséget. A közelmúltban ugyanakkor a The Guardian felhívta a figyelmet arra, hogy számos organikus árucikk nem újrahasznosítható csomagolásban kapható, tehát annak ellenére, hogy a szervezetünkre egészséges, a környezetünkre nem az. Ezen az úton elindulva megkérdeztük a hazai piaci szereplőket, hogy az ő organikus termékeik milyen csomagolásban kaphatók. A legtöbb kereskedelmi lánc nem reagált a megkeresésésre, a Spar pedig információk hiányára hivatkozva nem kívánt nyilatkozni.
„Az Organic termékválasztékunkban szereplő termékek minősége kifogástalan, és valamennyi nemzetközi szintű követelménynek megfelel.
Általában, ha a címke mérete megengedi és releváns az információ, akkor külön tájékoztatás van a csomagolás alapanyagáról is, melyet a vásárlók is jól ismernek (kis háromszög, külön kódokkal) Ez alapján pedig be tudják azonosítani, hogy pontosan mit lehet tenni az adott csomagolással.” – nyilatkozta a Tesco sajtóosztálya. Hozzátették, a társaság törekszik arra, hogy termékeit fenntartható csomagolóanyagokban kínálja vásárlóinak, s elkötelezett abban, hogy középtávon nemcsak a bio/organic, hanem az összes sajátmárkás termék csomagolása újrahasznosítható legyen.
A Tescon kívül még az Aldi válaszolt a feltett kérdéseinkre. Elmondásuk szerint a társaság vállalati filozófiájának egyik fontos szempontja a környezettel és a természettel, mint nyersanyagforrással szembeni tudatos magatartás, továbbá a cég számára magától értetődő a természetes nyersanyagokkal szembeni felelősségteljes bánásmód. Környezetpolitikájk fontos pillérei az energiatakarékosság, a következetes szelektív hulladékgyűjtés, az erőforrások ésszerű használata és a felesleges csomagolóanyagok használatának elkerülése.
Vannak biotermékeik, melyek csomagolóanyaga természetes, például kukorica- vagy burgonyakeményítő-alapúak alapanyagokból készül, vannak újrahasznosított papíralapú, illetve cellulózalapú fóliába csomagolt termékeik is. Folyamatosan optimalizáljuk sajátmárkás termékeink csomagolásait, célunk, hogy papírt, illetve fát tartalmazó termékeink és a fa alapú csomagolások kizárólag FSC vagy PEFC által tanúsítottak legyenek, illetve nagymértékben újrahasznosított alapanyagból álljanak. Sajátmárkás termékeink csomagolásának tervezésekor több szempontot is figyelembe veszünk, ebből az egyik az, hogy a jellegéből adódó legkevesebb csomagolást, csomagolóanyagot használjuk fel hozzájuk” – tette hozzá az Aldi.